جمعه ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
کد مطلب : 125554
آنچه در تجاوزات ارتش صهیونیستی به غزه و جنوب لبنان رقم خورد

شکست جنون نتانیاهو در برابر موشک‌های مقاومت

جنگ افروزی نتانیاهو برای فرار از بحران‌های داخلی این بار نیز با ناکامی همراه شد و گروه‌های مقاومت فلسطینی در پاسخ به حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه، شهرک‌های اطراف را موشک باران کردند.
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از بامداد دیروز حملات خود به نوار غزه را آغاز کردند. شبکه خبری الجزیره گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در اولین حملات خود یک پایگاه وابسته به مقاومت فلسطین در نوار غزه را هدف قرار دادند.پیشتر رادیو ارتش رژیم صهیونیستی خبر احتمالی حمله به نوار غزه را اعلام کرده بود.
همزمان با بمباران کرانه باختری ، جوانان فلسطینی در همبستگی با مردم غزه، خواستار حضور در خیابان ها در کرانه باختری و قدس اشغالی و درگیری با اشغالگران صهیونیست شدند. جوانان فلسطینی ساکن در کرانه باختری به نشانه حمایت از غزه خواستار مقابله با صهیونیست‌ها در خیابان‌های کرانه باختری شدند.رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سامانه گنبد آهنین حدود ۲۰ راکت شلیک شده به سمت شهرک سدیروت و شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه را رهگیری کرده است. همزمان «یواو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که این رژیم برای تمامی احتمالات آماده است.رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که در نتیجه شلیک راکت از نوار غزه تاکنون حداقل یک نفر در شهرک سدیروت زخمی شده است.
در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی، گروه‌های مقاومت در غزه اعلام کردند: موشک زمین به هوا به سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در آسمان غزه شلیک کرده‌اند.«ایتای بلومنتال» خبرنگار صهیونیستی همزمان با پاسخ موشکی مقاومت فلسطین به اهدافی در شهرک‌های اشغالی خبر داد: در دور نخست حملات مقاومت، ۸ راکت به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک شده است.خبرنگار الجزیره نیز اعلام کرد: مقاومت فلسطین دسته جدیدی از موشک ها را از شمال غزه به سمت شهرک های اشغالی پرتاب کرده است.
الجزیره هم گزارش داد: با وجود آرامش شکننده در نوار غزه پس از حملات وحشیانه چند ساعتی رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، هم‌اینک جنگنده‌های صهیونیستی بر فراز غزه به پرواز درآمده‌اند.جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دیروز همچنین شهر صور لبنان را هدف حملات خود قرار داده‌اند.الجزیره ضمن بیان این مطلب، خبر داد: حمله هوایی اسرائیل، اطراف اردوگاه الرشیدیه در نزدیکی شهر صور لبنان را هدف قرار داده است. این اردوگاه متعلق به آوارگان فلسطینی است.منابع خبری اعلام کردند: دست کم ۶ موشک به مناطق جنوبی لبنان شلیک شده است. شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: ارتش اسرائیل اهدافی متعلق به حماس در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.
«داوود شهاب»، از رهبران ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگوی اختصاصی با «نورنیوز» تأکید کرد: حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و آسیب رساندن به معتکفین و نمازگزاران به طورقطع واکنش جدی نیروهای مقاومت را به‌دنبال خواهد داشت.او با اشاره به اینکه پاسخگویی به جنایات متجاوزان بخشی از اصول ایدئولوژیک مقاومت است، اظهار کرد: این ایدئولوژی در عقیده مردم فلسطین ریشه دوانده است.این رهبران ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پایان گفت: نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با سواستفاده از حمله به غزه به دنبال فرافکنی و فرار از مشکلات داخلی این رژیم اشغالگر است. صفحه توئیتری منتسب به سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در توئیتی به صهیونیست‌ها در خصوص استفاده مقاومت از موشک‌های دوربرد هشدار داده است. این صفحه توئیتری افزود: مقاومت تعداد زیادی موشک دوربرد در اختیار دارد، اما در حال حاضر از آنها استفاده نمی کند.برخی منابع خبری اعلام کردند: یکی از گزینه‌های مقاومت در صورت حماقت صهیونیست‌ها می‌تواند شلیک تعداد قابل توجهی از موشک‌های بالستیک نقطه‌زن به مراکز حساس صهیونیستی باشد.شبکه عبری «کان» گزارشی درباره پاسخ مقاومت به حملات رژیم اشغالگر منتشر و در آن اعلام کرد که ۴۰ موشک به سوی شهرک‌های صهیونیست پرتاب شده است. سخنگوی کمیسیون اروپا ضمن ابراز ناخرسندی از حملات نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی، گفت که وضعیت قانونی موجود در اماکن مقدس فلسطین اشغالی باید حفظ شود.
جنبش نجباء با صدور بیانیه‌‌ای ضمن حمایت از مقاومت فلسطین، گفت که تحولات جاری نشان از نزدیک بودن آزادی قدس دارد.جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء در پی تحولات اخیر سرزمین‌های اشغالی با صدور بیانیه‌ای، با اشاره به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، از دلاورمردی مجاهدان فلسطینی در پاسخ به حملات صهیونیست‌ها، تجلیل کرد.
در این بیانیه با تاکید بر اینکه دیگر انتفاضه سنگ پایان یافته و زمان انقلاب موشک و استفاده از روش‌های جدید فرا رسیده، آمده است: «مرحبا به آن‌ها که چشم بر ستم نبسته و تن به ظلم نمی‌دهند. تحولات بزرگ در کنار آمادگی بالا در صفوف مقاومت فلسطین، بشارت‌های خوبی است که ما را به نزدیک بودن آزادسازی کامل اراضی فلسطینی امیدوار می‌کند». ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن گفت که این کشور با نگرانی تحولات مسجدالاقصی را دنبال می‌کند و خشونت صرفا موجب بروز خشونت بیشتر می‌شود.هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی جنبش حزب الله لبنان بار دیگر هشدار داد که هتک حرمت به مقدسات مسلمانان و تلاش رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن مسجدالاقصی، منطقه را شعله‌ور خواهد کرد.وزارت خارجه لبنان ضمن درخواست از جامعه بین‌الملل برای اعمال فشار به رژیم صهیونیستی به منظور توقف تنش، اعلام آمادگی کرد که با نیروهای حافظ صلح مستقر در جنوب خاک خود همکاری کند. همچنین منابع صهیونیستی خبر دادند که در مجاورت یک ایست‌بازرسی در شمال کرانه باختری تیراندازی شده و در این عملیات ۲ صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند.
https://siasatrooz.ir/vdcjiievxuqe8iz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی